Alla Tjänster

 Hemstädning från 100 kr/tim

Städning med oss – en hållbar och ren strategi!

Hur får du ett strålande rent hem?
Arvan Clean AB! Genom att överlåta hemstädning till oss kan du vara säker på att du får perfekt ordning och reda. Vi hjälper er med städning av er bostad där vi tar hand om varje detalj. Ett rent och städat hem kan ge en känsla av lugn, vilket är det vi strävar efter. Med många års erfarenhet i städbranschen vet vi hur olika kunders behov kan se ut. Vi ser oss därför som flexibla och individinriktade. Vi lyssnar på alla kunders önskemål och strävar efter att ta fram ett schema som passar önskemålen bäst. Vi städar våra kunders hem med noggrannhet.

Hos oss får alla nya kunder:

1

En städning gratis i början.

2

Ett startpaket med värde på 200 kr med miljövänliga medel och städutrustning.

3

Gratis fönsterputsning efter sex månader av samarbete.

4

Gratis städning vid rekommendation.

Vi erbjuder regelbunden hemstädning. Jag denna typ av städning skiljer vi på fyra grundfrekvenser för tjänsten; mer än en gång i veckan, en gång i veckan, varannan vecka eller var fjärde vecka. När du anlitar Cleanflat får du alltid samma städare och kontaktperson. Vi har gjort kontinuerligt kontroller på vår personliga så att du som kund alltid ska vara nöjd med resultatet. Kontakta oss så berättar vi vad vi kan göra för just ditt hem.

Flyttstädning

Flyttstädning (enligt vårt städschema med hänsyn till kundens önskemål.) Vi utförde denna tjänst när kunden flyttar ur sin bostad och vill att den ska vara redo för nästa hyresgäst. I bostäder med hyresrätt finns regler för hur bostaden ska se ut när du flyttar ut. Listan som du får i en sådan situation kan vara svår att genomföra utan lämplig erfarenhet och utrustning. Därför är det vi, erfarna och med lämplig utrustning, som kan göra det åt dig.

Vanliga Frågor – Flyttstädning

 

OBS! Stycket nedan viktig information som kunden måste ta del av innan vi börjar ett samarbete. Texten blir en del av allmänna villkor som krävs i vårt företag.

1. Hur lång tid tar flyttstädningen?

Antingen från 08: 00-12: 00 eller 13: 00-17: 00, schemaläggaren lägger upp rätt antal personliga beroende på storlek (kvm)
på bostaden.


2. Hur långt i förväg måste jag boka?

Vi brukar kunna ta oss och bokningar med kort varsel. Men vi rekommenderar att ha en viss framhållning, speciellt ifall städningen ska ske vid månadsskiftet.


3. Har ni med er städmaterial?

Ja, vi på Cleanflat Sverige AB tar med oss ​​allt material.


4. Ingår fönsterputs?

Ja, fönsterputs ingår, det som kan tillkomma är ifall man har spröjs 3kr / spröjs, 20kr / 3: e glasruta, utåtöppnande fönster 20 kr / fönster samt biytor som inglasad balkong.


5. Något jag måste tänka på innan flyttstädningen?

Att bostaden är fri från möbler och lösören. Stänga av kyl / frys minst 4 timmar inom städtillfället. Skjuta ut tunga vitvaror som spis, kylskåp, tvättmaskin för att få städat bakom dem då vår personal ej flyttar på vitvaror eller annat möblemang. Montera bort front på badkaret så städar vi under det så gott vi kan. Ugn som har dubbla glas ska kunden montera bort ena för att vi ska kunna städa mellan dem. Belysning skall bli i varje rum, extra viktig under vintertid för att vi ska kunna utföra vårt jobb, jag faller där belysning ej finns kan inte garantera lämnas på jobbet.


6. Vad händer om min bostad är hårt nedsmutsad?

Vid hårt nedsmutsad bostad kan städningen inte utföras fullt ut till det avtalade priset vilket är baserat på en normalsmutsat boende. Ifall en hårt nedsmutsad bostad förekommer debiteras kunden tilläggstid. Kunden väljer själv att godkänna tilläggstiden, skulle kunden inte godkänna kommer städningen enbart att utföras i de timmar som motsvarar det avtalade priset. Priset per timme blir då 245 kr/tim efter rut-avdrag.


7. Delvis möblerad boende?

En flyttstädning ska vara omöblerad, de fall där man har kvar möbler och önskar att dessa även städas då tillkommer det + 20% på totala priset. Ifall man inte önskar att möblerna ska städas då städar vi endast runt möblerna (vi flyttar inte på möblerna). Fasta möbler som Köksskåp / Badrumsskåp ska vara tömda och öppna ifall dessa ska städas inuti (stängda & ej tömda skåp städas ej). Glöm inte att meddela oss ifall ni även önskar att möblerna ska städas!


8. Kan ni städa en lägenhet som har 3-4 meter högt i tak?

Ja det kan vi, meddela oss det vid bokningen så tar vi med oss ​​och teleskopstege 3m mot ett tillägg på + 150kr. Glömmer man meddelar oss detta så uteblir städning på högre höjd än 2m.


9. Lämnar ni garanti på flyttstädningen?

Vi lämnar 24h garanti, vid anmärkning ordnar vi till det samma dag eller nästkommande vardag.


10. Kan jag avboka flyttstädningen?

Kostnadsfri avbokning 3 dagar inom städtillfället, vid senare tid debiteras en avbokningsavgift på 700kr inkl. moms, ifall vi åkt ut utan att någon finns på plats för att öppna upp åt oss debiterar vi 1300kr inkl. moms för utebliven tjänst.


11. Kan jag lämna nycklarna till er?

Ja, ifall ni inte kan närvara på plats och låsa upp åt oss så kan ni lämna nycklarna till oss senast 3 arbetsdagar inom städtillfället, ring eller maila oss för instruktioner. Om ni inte har möjligheten att komma tillbaka i slutet av städtillfället så kan vi låsa och lägga till nycklarna i brevinkastet, meddela oss via majl eller arbetsledaren på plats.


12. Hur betalar jag?

Efter två dagar från utfört arbete kommer en faktura via e-post eller vanlig post, beroende på hur ni önskar, med 14 dagars betalningsfrist.

Hemstädning

Hur får du ett strålande hyra hem?
Arvan Clean AB Genom att överlåta hemstädning till oss kan du vara säker på att du får perfekt ordning och reda. Vi använder är med städning av er bostad där vi tar hand om varje detalj. Ett rent och städat hem kan ge en känsla av lugn, där är det vi strävar efter. Med många års erfarenhet i städbranschen vet vi hur olika kunders behov kan se ut. Vi ser oss därför som flexibla och individinriktade. Vi lyssnar på alla kunder önskemål och strävar efter att ta fram ett schema som passar önskemålen bäst. Vi städar våra kunders hem med noggrannhet.

Cleanflat lägger stor vikt på användning av ekologiska och miljövänliga städmedel, utan artificiella dofter och färgämnen, såsom såpa, universalspray, allrengöring, med mera. Vi vet att miljön är viktig. Genom att använda ekologiska och miljövänliga städprodukter vill vi använda vår miljöpåverkan.

I hemstädningen ingår:

 
Städning av köket
Rengöring av diskbänken, bänkskivan och kranar
  • Torkning av kakel ovanför diskbänken
  • Extern torkning av alla köksluckor
  • Rengöring av alla öppna ytor, t.ex. bord, stolar, fönsterbänkar etc.
  • Rengöring av dörrar och golvlister / lister
  • Rengöring av samtliga vitvaror utvändigt
  • Dammsugning och moppning av golv
  • Tömning av papperskorgar
  • Torkning av soputrymme under diskbänken
Bad och toalett
  • Rengöring av duschkabin och badkar
  • Rengöring av handfat och toalett
  • Rengöring av kranar och rör som är tillgängliga
  • Torkning av speglar
  • Extern damning av badrumsmöbler och vitvaror
  • Dammsugning och moppning av golv
  • Tömning av papperskorgar
  • Rengöring av kakel runt om skymningen, handfatet, handdukar och ljusknappen
Bostadsrum
  • Dammsuga golv och mattor
  • Torka golvet
  • Tömning av papperskorgar
  • Damma av möbler, lampor, fönsterbänkar, radiatorer, dörrar, ramar, lister, kontakt och fria ytor.
Extra tillägg
  • Rengöring av kylskåp invändigt + 185kr
  • Rengöring av ugn invändigt + 185kr
  • Strykning antal tid vid överenskommelse
  • byte av sängkläder, en säng +10 min
  • tvättning och vikning av kläder-antal tid vid överenskommelse

I flyttstädning ingår:

prispris
0 – 39 m²1500; – kr106 – 125 m²2600; – kr
40 – 49 m²1700; – kr126 – 150 m²2000; – kr
50 – 59 m²1900; – kr151 – 180 m²3800; – kr
60 – 75 m²2600; – kr181 – 199 m²4200; – kr
76 – 85 m²2000; – kr200 – 221 m²4500; – kr
86 – 95 m²2200; – kr222 – 240 m²4600; – kr
96 – 105 m²2500; – kr241 ↗ m²22 kr / m²
 

* Alla priser är inkl. mammor & efter RUT-avdra

 
+ Städning av köket
  • Rengöring av kyl, frys i och utanför (frys rengörs endast om den är tinad då städningen påbörjas)
  • Rengöring av spis i och utanför, även ungsplåtar
  • Rengöring bakom spis och under (endast ifall spisen är utdragen, återställs av kunden)
  • Rengöring av ugn (dubbla glas, monteras av / på av kunden)
  • Rengöring av diskmaskin i och utanför
  • Rengöring av alla brickor
  • Rengöring av huven och ventiler (utanför)
  • Rengöring av skåp, lådor och bänkar (inuti om de är tomma, tillämpligt även besticklådan)
  • Rengöring av dörrar, karmar, kontakter, fönsterbrädor, golvlister och lampor.
  • Rengöring av golv
+ Bad och toalett
  • Rengöring av all sanitär, även under badkaret (framsida badkar / jacuzzi demonteras och återställs av kunder)
  • Rengöring av kakel väggar, tvättmaskin, torktumlare och torkskåp interiör och exteriör
  • Rengöring av vattenlås i golv (ifall man kommer åt)
  • Rengöring av förvaringsutrymmen
  • Avtorkning av belysning och speglar
+ Bostadsrum
  • Rengöring av golv
  • Rengöring av dörrar, karmar, fönsterbrädor, kontakter, socklar och fria ytor
  • Rengöring av garderober i och utanför (om de är tom)
+ Extra tillägg
  • Fönsterputs av spröjsade rutor + 3kr / spröjs
  • Möblerad lägenhet + 20% (rengöra möbler)
  • Sopning balkong + 150kr
  • Fönsterputsning balkong <6m2 (halvinglasad) + 350kr
  • Fönsterputsning balkong <6m2 (helinglasad) + 500kr
  • Teleskopstege 3m + 150kr (standard 1,2m)
  • Mattvätt & Textiltvätt
  • Lördag + 500kr

Kontorsstädning

Du som företagsägare för försäkringar tar hand om dina anställda. Därför vet vi att det är viktigt att skapa bäst arbetsmiljön som möjliggör för alla som jobbar på kontoret. Ett hyra, färskt och välstädat kontor kan vara en del av bra arbetsmiljön till alla. På kontoret har du förmodligen viktigare saker att lägga tiden på än städning. Att anlita hjälp av kontorsstädning gör att du kan fokusera på dina egentliga arbetsuppgifter, och inte ens behöva fundera på när, hur och var städningen ska klaras av. Under den städningen följer vi alla sekretess och säkerhetsregler. Vi tar hand om vattning av plantar och påfyllning av hygieniskt material.

Om du har ett kontor med bara ett par rum, eller ett kontor där många anställda jobbar spelar ingen roll. Det går att hyra i städning oavsett kontorets yta och antal rum och detta lämnar ett gud miljö och därmed höjs kontorets atmosfär samt personalens. Vänta inte med att kontakta oss för en offert.

Lilla paketet

1  gång per månaden
minst  4  tim

220 kr  exkl. mammor
(07:00 – 17:00, Mån-Fre)

285 kr  exkl. mammor
(18:00 – 07:00, Mån-Lör)

Mellan paketet
varannan

vecka

204 kr  exkl. mammor
(07:00 – 17:00, Mån-Fre)

275 kr  exkl. mammor
(18:00 – 07:00, Mån-Lör)

Stora paketet
 

varje vecka
minst  3  tim

198 kr  exkl. mammor
(07:00 – 17:00, Mån-Fre)

265 kr  exkl. mammor
(18:00 – 07:00, Mån-Lör)

Premiumpaket

fler än en gång varje vecka
minst  2  tim

189 kr  exkl. mammor
(07:00 – 17:00, Mån-Fre)

260 kr  exkl. mammor
(18:00 – 07:00, Mån-Lör)

Vanliga Frågor – Kontorsstädning

 

OBS! Stycket nedan viktig information som kunden måste ta del av innan vi börjar ett samarbete. Texten blir en del av allmänna villkor som krävs i vårt företag.

1. Fördelar med kontorsstädning?

1. Personalen får en trivsam miljö och era kunder får en positiv bild utav ert företag.
2. Ni sparar tid och kan koncentrera er på det ni gör bäst.
3. Ni toffel massa damm, bakterier så att personalen toffel blir sjuka.


2. Vilka tider städar ni?

Vi har inga fasta tider utan vi försöker anpassa oss till kunden så gott vi kan.


3. Kan vi vara på kontoret under tiden ni städar?

Ja det går bra att kontoret är bemannat under tiden vi städar, självklart kan viss oljud förekomma som tex. dammsugaren.


4. Är det samma personliga som städar varje gång?

Ifall kunden har abonnemang så är det fast personal som städar. Undantag är vid semester och sjukdom, då skickar vi vikarie.


5. Ingår städmaterial?

Vi har två alternativ, antingen beställer man med städmaterial eller utan. Med städmaterial används att vi står för rengöringsmedel, mikrofibertrasor, soppåsar och du som kund står för dammsugare och mopp med hink. Det går även bra att köpa dammsugare (+2500 kr) samt mopp med hink (+350 kr) av oss.


6. Hur ser avbokningsreglerna ut?

Vid kostnadsfri avbokning ska detta ske 72 timmar inom städtillfället (helg ej inräknat). Sker det senare än 72 timmar så debiteras halva städtillfället och avbokning samma dag sker full debitering.


7. Jobbar ni röda dagar?

Nej, röda dagar jobbar vi inte. Skulle ert städtillfälle hamna på en röd dag så avbokas det automatiskt och man hoppar fram till nästkommande städtillfälle. Dessa timmar från avbokning sparas i timbanken. Önskar man inte hoppa fram till nästa städtillfälle utan vill ha ett städtillfälle innan så tar man kontakt med oss ​​så ordnar vi fram en ny tid.


8. Hur lång är uppsägningstiden?

Uppsägningstiden för kontorsstädning är 1 kalendermånad.


9. Hur lång tid tar det att städa vårt kontor?

Vi är ofta 2 lokalvårdare som städar ifall kontoret är stort för att det ska gå snabbare och den tid det tar att städa beror på hur stort kontoret är.